reklama

...aby sa prebralo...

Bolo by mi trápne, keby som kopal a nadával nemému pred celým štátom. A keby som to robil s celou partiou, umrel by som od hanby. A tak sa teraz médiá aj všetky parlamentné strany odbavujú na Galkovi. Takéto niečo si naozaj nepamätám a nielen kvôli môjmu veku. Ale veď čo, slovákovi jedno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Jednostranné informovanie o zásadných témach nie je na Slovensku ničím výnimočným. Dokonca je to pravidlom akože v týždni je aj nedeľa. Ale keď sa už celý verejný priestor premení na stredoveké Španielsko pri upaľovaní čarodejnice, niečo to znamená.

Mám pocit, že presne takto sa bojuje za spoločný záujem. Takto nejako sa zbavuje najväčšej prekážky v ceste za cieľom. Ibaže nejde o verejný záujem a nejde ani verejné blaho. Ani o obyčajných ľudí. Ide o status quo a spoločný záujem na ňom.

Na našej scéne sa obraz roky nemení. Občas sa zmení kulisa, z Mečiarizmu (čo už bol fakt extrém aj pre súčasných darmožráčov) na eurokrízu, z komunizmu na fiškálnu úniu. Ale tie zakorenené nezmysly a hlavy plné praktík republiky- batoľaťa zostávajú stále stáť ako historické pamiatky v múzeách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tu si už politické spektrum vo svojom prehnitom zložení zaplatilo aj verejnú mienku. Zaplatilo ju kvantami PR článkov za to dlhé obdobie tohto stavu, „nadštandardnými" vzťahmi s médiami a občas guľášom a pivom- pre tých prezieravejších, čo už ani "mienkotvorné" médiá nečítajú.

Je pekné občas vidieť trošku pnutia medzi ľavicou a pravicou, medzi rôznymi médiami a podobne. Ale keď hrozí, že celé toto zasanované pohrebisko nádejí na demokraciu predsa chce niekto aspoň trochu oživiť, valí sa na neho oheň, voda, láva, dym z každej strany. A SaS je už asi v prdeli...

Aby som to zhrnul, dnes už som o tomto písal, ale spoločné vyhlásenie šéfredaktorov (http://komentare.sme.sk/c/6150800/spolocne-vyhlasenie-sefredaktorov-slovenskych-dennikov.html) ma tak dojalo, že nemám slov... Odkiaľ oni vedia už teraz, kde je pravda. Toto stálo SME za spojenie s Novým časom, Plus 1 deň, Pravdou? Prečo nám nepovedia, čo vedia a ak nevedia, tak vedia vôbec, čo robia?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ach, kto ťa ochráni, naša verná ilúzia demokracie. Slovensko spí, je jedna v noci. Na námestie neprídeme, už je zima, väčšia ako 17teho. Asi je to symbolika, že k oficiálnej časti slovenskej hymny už nepatrí časť "Už Slovensko vstáva..."

Ján Kuciak

Ján Kuciak

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V škole som dostal doživotie, hlúposť ma obdarila večnosťou. Takže vlastne som obraz. Zoznam autorových rubrík:  Politikaklišé (umenie)reflexie z vnútraPróza z DomčekaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu