reklama

Päť dní v týždni bez domova

Občas sa vysokoškolákovi stane, že nedostane internát do začiatku akademického roka a na rad nastupujú alternatívne riešenia ubytovania. Jednoduchší, no finančne i časovo počas prázdnin nákladnejší, je nájsť si privát, prenajať si byt a bývať často takmer v internátnych podmienkach za podstatne vyššiu sumu. Táto je otvorená pre ľudí, ktorí si finančne privyrábajú v mieste štúdia, prípadne cez prázdniny nájdu čas sa do neho vrátiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Moja situácia bola odlišná. Internát som nedostal a na celé prázdniny som odišiel pracovať za hranice vlasti. Po návrate na Slovensko som sa snažil vybaviť si súkromné bývanie v prenájme. Nemal som na to veľa peňazí, ale v prípade zoškrtania výdavkov na minimum by som si mohol dovoliť platiť 80 Eur mesačne. Keďže sa mi počas týždňa pred začiatkom akademického roka nepodarilo túto situáciu vyriešiť prišla na rad cesta, ktorá bola stále v zálohe. Útočiť na uvoľnené miesta na internáte.

V tomto období, prvého týždňa v škole, som si však musel zabezpečiť nejaký nocľah. Vďaka pánu Bohu za dobrých priateľov a nie príliš prísnu kontrolu na vrátniciach študentských domovov. Vďaka ním som prežil prvý týždeň v Nitre. Síce som sa sprchoval na inom mieste ako som spal, zuby som si umýval v budove univerzity na WC, nemohol som ísť spať skôr, ako môj aktuálny ubytujúci, batožinu som takmer každý deň vláčil hore-dolu mestom, na školu som takmer nepomyslel, aj keď som ju navštevoval a celé dni som trávil vonku, bola to pekná skúsenosť. Kto si vyskúšal niečo podobné, vie, že potĺkanie sa po kaviarňach, návštevách kamarátov, mestských parkov býva fyzicky i psychicky náročné, no so známymi to veľmi zbližuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cesta k internátu vôbec nie je ľahká. Denne pri dverách riaditeľky ŠD stepuje okolo 20-30 ľudí (absolútne približný odhad). Nájsť u pani riaditeľky päť minút na prezentovanie svojich argumentov aj s písomnou prílohou je úlohou pre herkula. Minimálne nie pre mňa. Som málo priebojný a uznávam skôr systém ako jeho obchádzanie a hľadanie vlastných cestičiek. Síce sa mi podarilo zistiť, že potvrdenie o pridelení sociálneho a prospechového štipendia aj počas prebiehajúceho ubytovacieho konania pomôže, doručiť tieto doklady a postarať sa, aby boli zohľadnené, bude samo o sebe veľmi ťažké. V podobnej situácii je ešte mnoho mojich univerzitných kolegov, ktorých ani nepoznám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je celkom jasné, že keďže budem poberateľom sociálneho štipendia, nemôžem túto možnosť vzdať ani v prípade, že sa prenájom nájde. Bude to ešte dlhý boj a výsledok je neistý. Viem len toľko, že zajtra začína nový pracovný týždeň.

Pre tých, ktorí sa na UKF študovať chystajú, je to dobrá univerzita. A ak dokážete preklenúť problémy s dopravou a ubytovaním, bude sa vám tu páčiť.

Ján Kuciak

Ján Kuciak

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V škole som dostal doživotie, hlúposť ma obdarila večnosťou. Takže vlastne som obraz. Zoznam autorových rubrík:  Politikaklišé (umenie)reflexie z vnútraPróza z DomčekaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu