reklama

Kontakt s dobrom

Dobro je to najnaivnejšie slovo. Znásobuje aj naivnosť obsahu, ale celkovo je to o mne, teraz a tu. O chvíli, keď mi nie je do smiechu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Občas sa obzeráme za sebou, na tú hŕbu neporiadku, čo sme navŕšili za toľké roky a opúšťa nás rácio. Jednoducho cítime matné prázdno, do ktorého už dávno mali byť rozvešané obrazy. Obrazy slávnych chvíľ, úspechov v každom slova zmysle. Lenže nie sú tam, chýbajú a dierami nás vťahujú naspäť kostry len na chvíľu vypustené z našich skríň. Myslím, že nastáva chvíľa, kedy sme aspoň na zlomok času dobrí.

K dobru sa staviame opatrne. Často nás vystraší a my neveriacky prstom špárame a skúmame s cieľom nájsť na ňom chybu. Alibisticky sa nám to vždy podarí. Náš prístup, aj hocijako neúmyselný, nájde na nedokonalom logickú chybu, ktorá tam patrí. A dobro sa pre nás zase stáva nedobrým dobrom. Keď zmeníme prístup, zmeníme výsledok? Malo by byť možné uplatniť matematickú skúšku správnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledok mojej skúšky naráža na neistotu existencie dobra. Veci a činy sa trieštia na lepšie a horšie. V horšom prípade iba na A a B. V písmenkovej analýze by som sa nerád dostal do morfológie (mojej hanebne slabej stránky), preto ma nebudú zaujímať. Tieto možnosti vynechávam s tvrdením, že sú rovnocenné.

Podstatne dôležitejšie sú pre mňa prvé dva varianty- vybrať si lepšie. Keďže som plánoval vyskúšať pozitívny prístup k dobru, zidealizujem to a hľadám čo najviac dobrých stránok. Tá možnosť, u ktorej ich viac vymenujem, je mojím dobrom.

Výsledok: Dobro neexistuje...

Ján Kuciak

Ján Kuciak

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V škole som dostal doživotie, hlúposť ma obdarila večnosťou. Takže vlastne som obraz. Zoznam autorových rubrík:  Politikaklišé (umenie)reflexie z vnútraPróza z DomčekaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu