reklama

Frau eM a osobný účet

Keď sa doteraz strašilo možným krachom projektu euromeny, hovorili to ústa rezervované, oficiálne, emočne nepoznačené. Keď sa na to pozrieme teraz, vidíme, že hoci sa obsah nezmenil, jazyk komentátorov dostáva nebezpečnú farbu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pomaly sa začína zdať, že buď sa teraz definitívne dohodnú, alebo sa eurozóna definitívne rozpadne. Lenže asi nikto ešte nevie, na čom sa dohodnúť majú, čo je už príliš a čo je málo. A ak aj majú predstavu, môžu si ju nechať pre seba. Posty navrhovateľov aj hlavných kritikov sú už obsadené veľkými rybami. Ostatní budú sedieť, počúvať a rozmýšľať, ako to odprezentujú doma.

Snažme sa pochopiť, kto koho vlastne presvedčil, že fiškálna únia, alebo jej mutácia (alebo niečo celkom iné, iba s takýmto súhrnným názvom) je jediným možným riešením súčasnej situácie. Trhy sa správajú ako živý organizmus- chybujú, konajú pod stresom, prejavujú strach. Takže keby to bola ich zásluha, máme sa na čo tešiť. Im chýba kontext, vidia iba obrat, zisk a straty, iba peniaze, za všetkým a všade. Na druhej strane, už s menšou istotou, aj politici sa zdajú byť obyčajné živé organizmy posraté z verejnej mienky a reakcií médií, či trhov. Takže ich rozhodnutia pripadajú rovnako hodnotné ako lekárske vyšetrenie od zvárača.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa kríza prehlbuje, tým viac si prajem, aby euro zostalo. Nie že by sa mi zrazu začali páčiť tie motívy na bankovkách, lenže po tom všetkom, čo sa obetovalo len na "kupovanie času" ma už presvedčili, že ten pád by mal enormné následky, keď je hodný takýchto obetí.

To sú také všeobecné drísty. Najväčší strach dostávam vtedy, keď začnem rozmýšľať nad tým, čo by taký krach znamenal pre mňa. Či by koruna devalvovala, koľko, či by bolo na platy, moje štúdium, čo by bolo s mojimi skromnými úsporami a najmä, čo robiť? Naozaj sa môžem pozrieť okolo seba, na svoj účet a iba bezradne hľadieť na totem Frau Merkel, že ak nie ona, už nikto? Je to smutné, lebo neviem naivne dúfať, že Angele záleží na mojom osobnom šťastí, šťastí mojej rodiny a priateľov. A možno budeme šťastnejší aj bez jej marky, veď nie všetko je o peniazoch (iba verejná diskusia).

Ján Kuciak

Ján Kuciak

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V škole som dostal doživotie, hlúposť ma obdarila večnosťou. Takže vlastne som obraz. Zoznam autorových rubrík:  Politikaklišé (umenie)reflexie z vnútraPróza z DomčekaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu