reklama

Zázrak nového Ivana

Som ja ale z tej ekonomiky blbý. Ešte že Európa má toľko múdrych, ba geniálnych ekonómov, čo vedia urobiť z mačky psa, z radiátora raketu, no a prirodzene, zo 440 miliárd eur aspoň bilión. O tom u nás v Štiavniku ešte nikto nechyroval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Neverím, že by Štiavnik niekto na Slovensku nepoznal. Veď to je ako nevedieť, kde je Bratislava! No dobre, preháňam, je trošku menší. Vlastne stále preháňam, je ešte menší, až maličký. Ale to neznamená, že by si nezaslúžil trošku pozornosti.

Štiavnik je dedina na severozápade, viac na západe ako severe, jednoducho pri Bytči, ktorá sa plaví na Váhu medzi Žilinou a Považskou bystricou. Ak stále nič, google maps nás pozná, dúfam, že aspoň on.

No, a chcel by peniaze. Jasné, že chcel, každý chce. Kto nechce, klame, alebo ho o tom aspoň presvedčia, a potom ich aj tak chce. Ale najnovšie by to už nemalo byť problémom, lebo pán Ivan už vie, ako ich urobiť. Už len mu nejako vysvetliť, kde to vlastne je, ten náš Štiavnik.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávno som chodieval, kurzorom po monitore, na Univerzitu pre moderné Slovensko, ktorú založil pán Ivan, aby aj nám, tu na dedine, trošku vysvetlil, čo to tie anglické mačkopsy ako bailout, deponent, korelačné riziko a podobne znamenajú. Ja ich teraz akosi opisujem zo slovníka, lebo som to zabudol, či ako. Ale pamätám si, že som tam chodil. A rozprávali tam múdro, si myslím, lebo som rozumel, a múdre sa mi to zdalo. Hovorili "rečou ľudu" neznalého "ekonomicky" a ani anglicky. Keby bolo toľko tlmočníkov po ruke, mohli byť aj nárečové mutácie, si myslím.

Ale k pointe. Všetko, čo tam pán Ivan hovoril, sa mi zdalo správne. Snažil sa byť objektívny, ako sa často učitelia nešikovne snažia byť, ale bolo cítiť jeho líniu a názory. Nevadilo mi to, lebo sa mi páčili a ak ma iba nepresvedčil, tak som s ním súhlasil. Je tu síce riziko, že by som nemusel mať vlastný názor, ale kto by už tomuto veril, neviem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No tak sme spolu krásne vychádzali, až bolo jasné, že taká romantika nemôže dlho trvať. Veď vieme, ako dlho trvá taká romantika. Ale to už sme zase odbočili. Opíšme si, ako skončila.

Prišiel som domov z intráku a doma nič navarené. Našiel som síce trojdňové niťovky, ale čo s nimi, to som nevedel. Rozbil som teda tri vajíčka na panvicu a zapol televízor. Tam bol Ivan- skúšal som ho pozdraviť, ale nepočul- a rozprával nejako zváštne. Úplne inak ako na prednáškach. Najprv som sa chytil na uši, potom som ohmatal nos, či na ňom visia okuliare, ale problém som nenašiel. Skúsil som reštartovať našu starú Oravu, ale nič sa nezmenilo...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najprv som nechcel uveriť, ale potom som si to priznal. Predsa sa niečo menilo. Zmenil sa Ivan, jeho argumenty, či jak to tí tam v diskusiách (mimochodom ďalšie cudzie slovo a ani som ho neopísal) hovoria, a mám pocit, že aj oči. Akoby stratili lesk! Tak som pridal kontrast, no Ivana som už nezachránil. Cítil som sa prázdny a oklamaný. Keď som si myslel, že sa už dnes nič horšie nemôže stať, zacítil som dym. Horia mi vajíčka!

Ján Kuciak

Ján Kuciak

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V škole som dostal doživotie, hlúposť ma obdarila večnosťou. Takže vlastne som obraz. Zoznam autorových rubrík:  Politikaklišé (umenie)reflexie z vnútraPróza z DomčekaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu